Thursday, December 13, 2007

αγιοβασιλιατικες αποριες


μετα την εμπειρια μου ως γυναικα του αγιου βασιλη, μου δημιουργηθηκαν καποιες αποριες σε σχεση με την υποσταση του πρωταγωνιστη των ημερων.

εχω την εντυπωση πως οσο περναει ο καιρος, ολο και περισσοτεροι αγιοι βασιληδες κυκλοφορουν αναμεσα μας και διεκδικουν να περασουν στην αιωνιοτητα φωτογραφιζομενοι με τους μικρους τους πελατες.

ενας εδω, ενας εκει και ενας παρακατω, μα ποιος ειναι ο αληθινος;

θυμαμαι παλια, μαζευομασταν τα ξαδερφια περιμενοντας τον αγιο βασιλη στο σπιτι της θειας μου και εκει καπου στα μεσανυχτα χτυπουσε η πορτα και τρεχαμε γεματοι λαχταρα να δουμε τι μας περιμενε εξω απο την πορτα.

τα δωρα ηταν παντα εκει, ο αγιος ομως ποτε. ειχαμε συνηθισει στην ιδεα οτι δεν τον βλεπουμε, μονο τον ακουμε να χτυπαει την πορτα και να φευγει. και ετσι διατηρησαν την μαγεια τους εκεινες οι στιγμες.

μεγαλωνοντας, αρχισα να ψηλιαζομαι οτι ειναι ο θειος μου τελικα που αφηνει τα δωρα εξω απο την πορτα και χτυπαει. καθως το σπιτι δεν ηταν μεγαλο, ειχα την απορια πως τα καταφερνει και φευγει πριν ορμησουμε προς την πορτα ακουγοντας τον χτυπο.

μεγαλωνοντας κι αλλο, το σιγουρεψα οτι τελικα αγιος βασιλης = θειος και καπου εκει σταματησε και ο χτυπος στην πορτα. και μου εχει μεινει ακομα η απορια πως εκσφενδονιζοταν απο την πορτα στο σαλονι σε χρονο ρεκορ και δεν τον ειχαμε παρει ποτε χαμπαρι.

ισως γι'αυτο και τα παιδια που συναντησαν τον αγιο βασιλη την προηγουμενη τεταρτη θεωρησα οτι ηταν αρκετα συγκρατημενα στις αντιδρασεις τους. τον εχουν δει πολλες φορες και θα τον δουνε ακομη αλλες τοσες και ακομη περισσοτερες μεχρι του χρονου παλι.

φανταζομαι πως ακομη κι αν πιστευουν στην υπαρξη του αγιου βασιλη, ξερουν οτι αυτοι που βλεπουν εδω κι εκει δεν ειναι οι αληθινοι.

μου φαινεται πως το μισοφαγομενο κουλουρακι και το αδειο ποτηρι γαλα το πρωι διπλα στο τζακι ειναι πιο γοητευτικα απο τις συναντησεις με τις κοκκινες φιγουρες σε διαφορα σημεια της πολης...

8 φλογες:

tassoula said...

Κάποιοι το έχουν παρακάνει.Και άντε να κάνει κάποιος τον Αγιο Βασίλη αλλά πλύσου λίγο καλέ μου. Περυσι πέτυχα έναν στο Σύνταγμα που βρώμαγε. Δεν άντεξα...του το είπα!!
Καλημέρα!

maria λεμονατη! said...

καλημερα τασσουλα.
power!
μερικες φορες ο δρομος προς τον 'εξανθρωπισμο' ειναι οδυνηρος...
:0

island said...

Μην ξεχνάμε πως οι Άγιοι Βασίληδες που κυκλοφορούν βγάζοντας ένα "έξτρα" εισόδημα γιατί απλά δεν έχουν τη δυντότητα του μιοφαγωμένου κουλουριού του ποτηριού με το γάλα και του τζακιού,ή και σε πολλες φορές της θέρμανση γενικά...

Πάντως παλιά θυμάμαι μία βόλτα μου μικρός όπου είθχαμε πάει στο Μινιόν και είχε τον μοναδικό Άγιο έξω από το ατάστημα...η χαρά μου ήταν αυτή που δεν φαντάζεσαι.Ηφωτογραφία που έβγαλα διατηρείται εστή ακόμα μέσα μου και ποτε πότε την ανασύρω χωρίς να με πειράζει η πλεινότητα του τώρα.Έχω το τότε.

Την καλησπέρα μου

island

maria λεμονατη! said...

σιγουρα το 'εξτρα' που παιρνουν οι ανθρωποι που κανουν τον αγιo βασιλη ειναι σημαντικο και κριμα να το στερηθουναι.
αμα τωρα το ευχαριστιουνται και τα παιδακια ακομα καλυτερα.
η ερευνα συνεχιζεται...

ομορφη παιδικη αναμνηση,
o αγιος βασιλης της καρδιας σου
:)

ZouZouna said...

Καλησπέρα σου μυρωδάτη μου. Συμφωνώ απόλυτα με την τελευταία σου παράγραφο. φιλιά πολλά

Unknown said...

εγώ από όσο θυμάμαι τον εαυτό μου ήξερα ότι ειναι οι γονείς μας..
αλλά με μαγευε το γεγονος της εμφανισης των δωρων απο το πουθενα μεσα σε λιγες ωρες που μεσολαβουσαν, το βραδυ δλδ...

όσο για την φιγούρα αυτή του αγίου δεν με γοητευσε ποτε μα ποτε..με απωθει βασικα καθε ειδους κοινοτυπο μασκαρεμα..

όσο για τα κουλουράκια εννοείται πως αξίζουν οπως και κουραμπιεδες και η πατατοσαλατα...

maria λεμονατη! said...

ειναι ενδιαφερον αγριοκερασο, να συγκεντρωσουμε τις αποψεις των παιδιων για να δουμε πως μπορουμε καλυτερα να πλασαρουμε το προιον μας, isn't it?

-------

narita, ή απο μικρο ησουν σουπερ ψηλιασμενο παιδακι ή οι πρωτες σου αναμνησεις ειναι απο την εφηβεια
:p

μαγοι αυτοι οι γονεις, μαγοι!

ετσι, δεν το εμπλουτιζουν λιγουλακι το μασκαρεμα με κατιτις...

τα μελομακαρονα να δεις ποσο αξιζουν για το στομαχι μου, πληρωνει οσο οσο!

island said...

:)